- Lehetőség szerint a gyári csőcsatlakozás méretével azonos átmérőjű csövet használjunk a kivezetés teljes hosszában.
- A nagyobb teljesítményű elszívók csőcsatlakozása 150mm.-es. Ez 125mm.-re leszűkíthető, de számolni kell a motorteljesítmény csökkenésével illetve a zajszint növekedésével.
- 125mm.-nél kisebb átmérőt ne használjon, nagyon megterheli a motort és megibásodás esetén garancia vesztéssel is jár.
- Használjon minél rövidebb csövet és minél kevesebb könyök, törést
Milyen csővet használjunk a bekötésre?
- Sima falú légtechnikai cső
Előnye: ez a legjobb megoldás, nincs turbolencia, kicsi a zajszint,
Hátránya: a kanyarokhoz idomokra van szükség
- Aluminium flexi cső
Előnye: nincs szükség idomokra a kanyaroknál, a viszonylag merev a fala miatt nem rezonál.
Hátránya: nagyobb a zajszintje mint a sima falú légtechnikai csőnek
- PVC flexibilis cső
Előnye: szűk helyeken ennek a legkisebb a fordulási íve
Hátránya: nagy a turbolencia miatti zajszintje, szereléskor könnybben megsérül ami sokszor csak utólag derül ki.
- Lapos légtechnikai csatorna
Előnye: szűk helyeken is elfér, szerencsés esetben nincs szükség utólagos eltakarásra
Hátránya: a szögletes formája miatt nagy a turbolencia miatt a kerek csöveknél nagyobb a zajszintje.Csak helyszűke esetén javasolt.